דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמעות או למה 'מגיע' לי לחיות? 

מאת    [ 27/08/2012 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2129 פעמים ]

המשמעות היא הכח שמוביל אותנו בבחירות שלנו. אנחנו נבחר בדברים שיעניקו לנו משמעות. בשביל המשמעות אנחנו נתנהל בצורה מסוימת ולא אחרת. ואני מסבירה, כל אחד מאיתנו רוצה להרגיש שיש לו זכות לחיות. זה אומנם נראה מובן מאליו, "כאילו ברור שיש לנו זכות לחיות". אבל עמוק בתוך תוכנו אנו מסתירים את השאלה הזו, למה מגיע לי לחיות? לעיתים גם נשאל את עצמינו יותר מכך- האם מגיע לי לחיות טוב? התשובה לכך תהיה דרך הדברים שמעניקים לנו את הזכות הזו- משמעות. רק אם אני רווחי מותר לי לחיות. רק אם אני יעיל. רק אם אני נאהב, אם אני נותן מספיק אז יש לי זכות לחיות, אם אני מספיק טובה לכולם אז זה בסדר לחיות, אם אני בסדר אז הכול בסדר וכו'

עכשיו כל זה, זה בסדר גמור, יש לנו שאלה ואנחנו נותנים עליה תשובה והכול טוב, וממשיכים לחיות כרגיל. לפעמים רובנו אפילו לא שמים לב לשאלה הזו ולתשובה שאנו נותנים עליה, זה פשוט נעלם בסבך של החיים.

איפה עלולה להתעורר בעיה?

כשהתשובה שאנו נותנים פוגעת בנו ובצרכים שלנו. לדוגמא, אם המשמעות שלי לחיים היא- שאני חייבת לתת, אזי כשיש מצבים שנדרש ממני לקבל אני לא מסוגלת לעשות זאת. אם המשמעות שלי היא שאני חייב להיות יעיל, מה קורה כשהגעתי למצב שפוטרתי מעבודתי, איך אני מתמודד עם זה? המשבר שלי הוא הרבה יותר גדול. הבעיה מתרחשת כאשר אנחנו מסיבה כלשהי מאבדים את היכולת שלנו לקיים את ה- "זכות לחיות" שלנו.

וכל זה ברמת התיאוריה, השאלה היא מה אנחנו עושים עם זה? איך אנחנו מצליחים להגיע למצב שאנחנו לא מתרסקים כ''כ במהירות.

ישנם כל מיני דרכים אני אביא שתי אפשרויות: דרך אחת היא שאנחנו מוסיפים משמעות נוספת לחיים שלנו- סיבה נוספת ללמה מותר לי לחיות ובטוב. לדוגמא, אם המשמעות שלי שאני חייבת להיות בסדר עם כולם כדי לחיות, אז אני מוסיפה גם משמעות של נתינה. ואז גם אם פגעתי בטעות במישהו אחד אבל נתתי באותה הזדמנות למישהו אחר הפגיעה היא יותר נסבלת.

דרך נוספת היא להעניק למגוון רחב יותר של מעשים, את האופציה להיות חלק מהמשמעות הזו. לדוגמא מותר לי לחיות אם אני יעיל-  אז יעילות זה לא רק בלהביא כסף הביתה זה גם בלהיות בן זוג אוהב ומפנק, זה גם בלהיות הורה יעיל זה גם בלהיות חבר יעיל,  אם המשמעות שלי היא רק כשאני נותנת אני זכאית לחיי, אז להבין שגם קבלה היא סוג של נתינה- שכן רק כשאני שלימה בעניין, מקבלת ונותנת, נעים יותר לאנשים להיות לידי. אף אחד לא אוהב שרק נותנים לו זה משפיל.

דבר נוסף שחשוב לשים לב, שלפעמים המשמעות לא פוגעת בחיים הרגילים שלנו אבל היא מונעת מאיתנו לעשות את החיים יותר טובים. כלומר לפעמים לא נצליח לממש את התשובה שלנו לזכות קיום ואז לא נרשה לעצמינו לחיות טוב כמו שאנחנו רוצים. אנחנו הרי לא נפגע בעצמינו אבל זו סיבה מספיק טובה בשביל למנוע לעצמינו את מה שמגיע לנו, חיים מלאים ומספקים.

חשוב שנזכור ונשנן שיש לנו זכות קיום מעצם זה שילדו אותנו פה. ולכן יש לנו זכות למצות את כל מה שיש לעולם הזה להציע לנו. זוהי זכות וחובה גם יחד. הרי לא סתם הגענו לעולם הזה בזמן הזה, עם הכוחות הייחודים שלנו. לא סתם. זו זכותנו המלאה לחיות בטוב מלא ומספק.

נגדיל לעצמינו את מאגר המשמעויות שלנו ונכניס שם גם את המשמעות הבסיסית שזכותנו לחיות מעצם היותנו.

 

רות זיו- מאמנת אישית, מנחת סדנאות אימון, מאמנת אישית בחברות וארגונים, יוזמת ומנהלת קבוצות נטוורקינג בגוש עציון. למאמרים נוספים ומידע עלי, תוכלו לראות ב- www.ruth-coach.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב